NewsНовиниНовости

У зоні відчуження пройшло тестування велосипедних маршрутів, які планується запровадити у недалекому майбутньому. Ще пару років тому повірити в таке було неможливо. Але. Центр організаційно-технічного та інформаційного управління зоною відчуження працює над створенням нових можливостей! Маршрути  прокладені в найчистіших ділянках і, частково, поза межами Зони відчуження. 

Про маршрути

Маршрути сміливо можна назвати «гостьовими», вони будуть починатися на  КПП «Дитятки», як стандартні. Відвідувачам видаватимуть дозиметричні накопичувачі, проводитимуть інструктаж.

Маршрут протяжністю 38 кілометрів. Він йде як покинутими селами зони відчуження, так і тими, в яких мешкають самопоселенці. Наприклад, в Купуватому у відвідувачів є можливість ознайомитись з традиційним укладом життя представників Чорнобильської Атлантиди. Друге село в якому мешкали самопоселенці – Опачичі. Також відвідувачі проїжджатимуть повз село Городище та Ямпіль.

Маршрут протяжністю понад 60 кілометрів. Окрім вищезгаданих населених пунктів зони відчуження, до маршруту входитимуть й ті, що межують із зоною. У селі Медвино, через яке будуть рухатися велосипедисти, є екопарк з однойменною назвою. На його території живуть такі тварини як кулани, верблюди, муфлони, бізони та багато інших представників фауни. Поряд з КПП «Зелений Мис», знаходиться село Страхолісся.  Воно наповнене цікавинками, адже колись там було зведене селище ліквідаторів аварії на ЧАЕС, а нині – традиційні хати поліщуків межують з сучасними домоволодіннями та базами відпочинку. На березі річки Прип’ять облаштовано комфортний пляж. У Горностайполі дуже гарні краєвиди. 

У багатьох селах, через які проходитиме шлях  мандрівників, стоять пам’ятники солдатам та односельцям, загиблим під час Другої світової війни. Це дає змогу пізнати історію Чорнобильського Полісся, відчути, що це історично насичена земля.

Як проходило тестування

Тест-драйв  визвалися провести працівники ДП «ЦОТІЗ». Вони легких шляхів не шукали, тому вирішили проїхати понад 60 кілометрів – майбутнім велосипедним маршрутом.

Як вимагають того правила безпеки –  надягли на себе все потрібне для безпечної подорожі, й сіли на байки.

Добровольці-велобайкери стверджують — більшість маршруту проходить лісовою зоною, тому у спекотну пору веломандрівка не буде становити загрозу здоров’ю відвідувачів, а якщо треба, то можна зробити паузу й перепочити.

Індивідуальність – велика перевага цього маршруту. Пейзажі зони відчуження постійно змінюються — цвітіння рослин, зміна кольору листя дерев та інше. У майбутніх відвідувачів є більше шансів побачити як відроджується природа Чорнобильської зони, зробити неповторні фото, щоб викласти їх у соціальні мережі: «На велосипеді ти бачиш набагато більше, ніж з вікна автобуса, наприклад, як з асфальту росте квітка, або оленів за деревами», – розповідає Денис Ядов.

Про запашне повітря Чорнобильського Полісся ходять легенди, а Денис, проїхавши зоною відчуження на велосипеді, зізнався: «Повітря таке смачне, що якби була змога, то я б його їв!»

Подорож на велосипеді подарувала нашим мандрівникам цілу гаму незабутніх, яскравих емоцій:

«У зоні відчуження багато птахів. Коли ми їхали, то чули як вони співають. Такий собі різноголосий пташиний хор, який чудово заспокоює нервову систему та й сама дорога сприяє цьому» – говорить Микола Хотенко, інший учасник тестування.

Обидва тестувальники стверджують, що якби на то була їхня воля – то такі мандрівки вони б здійснювали раз на тиждень.

На разі, для того, щоб маршрути було затверджено, окрім велотестування шляху вони проходять різні етапи впровадження –  дозиметричні заміри, визначаються місця розташування інфраструктурних об’єктів для безпечного перепочинку і задоволення фізіологічних потреб, розробляються заходи для комфортного проїзду відвідувачів та інше. 

Слідкуйте за нашими новинами й чекайте на офіційну інформацію від ДП «ЦОТІЗ» про затвердження і відкриття маршрутів.

chevron-right chevron-left