NewsНовиниНовости

Нещодавно на фасаді машинного залу Чорнобильської АЕС з’явився перший мурал під назвою «Погляд у майбутнє». Автором ескізу став Валерій Коршунов.  Варто зазначити, що митець не вперше перетворює зону відчуження на арт-майданчик. Він є організатором проекту ARTEFACT, продюсером та режисером фільму «Артефакти Чорнобиля», автором проекту «Чорнобильське сяйво», під час якого «Дуга» заграла різними барвами. Перебуваючи на ЧАЕС, Валерій розповів про створення муралу та відповів на питання, яке турбувало багатьох працівників зони відчуження та простих українців: чому рука, зображена на муралі, – чорна.

– Скільки часу пішло на створення муралу та хто його малював?

– Близько місяця. Я розробив проект. Щоб його малювати, потрібно було б жити у Славутичі. Тому мій задум втілювали хлопці з київської арт-студії професійних художників «Мурал-маркет». Вони – справжні герої.

– Страх перед радіацією тут ні до чого?

– Ні, ні до чого. На місці, де намальований мурал, рівень радіації не підвищений. Просто цілий місяць свого життя треба присвятити малюванню, перебувати там. Я до цього був не готовий. У мене багато справ.

– Що першим з’явилося на стіні?

– Спочатку на білий фон нанесли чорні цяточки, потім по ним намалювали чорно-білий ескіз. Коли наносили колір, то першим з’явилося небо.

– А яка частина малюнку виникла останньою?

– Атом, який тримає рука. Хлопцям його було складно малювати, наносили декілька слоїв.

– На малюнку зображені коні Пржевальського?

– Так. Вони – як символ відродження знищеної природи. Як вже відомо, багато років тому коні Пржевальського були завезені до Чорнобильської зони, вони прижились тут. Людина може дуже багато. Навіть наробивши помилок, вона може зробити висновки, все переосмислити та почати створювати нове майбутнє.

– Завжди хочеться, щоб твою роботу бачили. Як ви вважаєте, цей мурал побачать багато людей?

– Думаю, що так. На мурал виходять вікна офісів – щодня його бачитимуть понад 2000 співробітників ЧАЕС. Насправді, я більше хотів зробити подарунок для цих людей.  Сподіваюсь на те, що він буде підвищувати настрій працівників. Хочу визнати, я би не хотів працювати на Чорнобильській станції, це дуже важка робота. З кожним роком кількість відвідувачів зони відчуження збільшується. Сюди приїздять багато іноземних туристів, вони теж матимуть змогу дивитися на малюнок й обговорювати побачене.

– Багато людей цікавляться тим, чому рука на малюнку чорна?

– На ескізі рука була коричнево-сірою, а не чорною. Згідно задуму – це рука Прометея, скульптури, яка знаходилась у Припˊяті, а після аварії була перенесена на територію ЧАЕС. Це – як символ радянського монументалізму. До речі, кольорова гама ескізу дещо відмінна від кінцевого результату. Ескіз був більш яскраво-насиченим. Наприклад, небо. Спочатку воно було фіолетово-блакитним, більш темним та глибоким, але хлопці зробили його синьо-блакитним. Коні теж були більш рожевими. Я дуже хотів, аби мурал був максимально яскравим. Щоб люди, приїжджаючи сюди, не бачили «совковість».